måndag 12 januari 2009

Mindre än en meter från Charlotte Perrelli!






















Jag och Elin var med våra mammor på Nattmarknaden. Vi åt och shoppade. En flicka kunde skriva våra namn på små riskorn som hon sedan stoppade in i en glasbehållare och gjorde armband av. Medan vi stod och tittade på "armbands-flickan" gick Charlotte Perrelli mindre än en meter ifrån oss - vi kunde sedan läsa i tidningen att hon varit här i Hua Hin och gått med sin familj på Nattmarknaden. Vi såg en ursöt liten hund. I lördags tjuvstartade vi firandet av Kajsas 1års-dag. Vi hade ett kombinerat kalas och julpalmsplundring. Vi dansade till julsånger och åt tårta vid poolen. Elin och Carl hade köpt fina presenter och Kajsa var på toppenhumör! Igår åkte Elin och Carl hem, vi har haft jätteroligt. Roligast var att rida på stranden, att få massage och att bada i höga vågor!

Jag och Lisa har fått egna moppe-hjälmar och nu kan vi åka hur mycket som helst!

6 kommentarer:

MormorMorfar sa...

morfar testar

MosterBellan sa...

Ni är ju bara för söta!! Vilka fina hjälmar och det känns tryggt att det är Kajsa som är chaufför! Så ni har redan tjuvstartat lite med födelsedagsfirandet...vi hade så gärna varit med o firat Kajsa men hoppas att ni orkar lite tårta när ni kommer hem också så firar vi då med! Jag har försökt fixa Skype på min dator men det är något som knasar sig tyvärr. Nattmarknad verkar spännande och så lite kändisar på det! Bruno tittar på era bilder varje kväll och sitter och längtar efter er!
KRAM från moster B

MormorMorfar sa...

Hej,STORASYSTER!Tack för alla dina härliga bloggar.Tänk så mycket intressant och lärorikt du får vara med om.Du lär dig så mycket i Thailand,som du inte skulle ha möjlighet till här hemma.Vad härligt att kunna simma varje dag.Vi hörde att du kan crawla, så nu måste morfar ha försprång , när vi ska tävla.Den fina kalendern gläds vi åt varje dag-vad Lisa och Kajsa ska vara stolta över sin storasyster!Ni är så härliga alla tre på fotona.Mormor undrar hur det är med din fot, efter det du klev på glasbiten?Massor av kramar tll er alla från momor och morfar

A-K sa...

Hej Emma!
Jag brukar läsa din blogg ibland och ser att ni har det jättemysigt!
Jag heter A-K och är kompis till din mamma och pappa.

Jag vill skicka en Grattis hälsning till lilla Kajsa, som väl fyller år nu i dagarna?!
Kram från mig till er alla.
Anna-Karin

silverdal sa...

Hej Emma med systrarna!

Vi har inte svarat på de finaa
bloggarna som kommit i strid ström

Vi har redan tackat Pappa och Mamma för den fina kalendren men
tacket måste ju gå till er tre som är grunden till den.
Den hänger i sängkammaren så vi startar dagen med att se på den samt att det är det sista vi ser på
kvällen.
Alltså är ni med ivåra tankar ofta
Nu är det inte så lång tid kvar så är ni hemma igen.
Så kan vi konstatera att Mamma och
Pappa är rädda om er med dom fina
hjälmarna.

Stor kram till er alla fyra

Farmor och Farfar

silverdal sa...

Emma

Jag ser nu att jag skrev fel.
Det är för tidigt att ni är fyra??

Farfar