tisdag 11 november 2008

Kicken åkte ur Stjärnor på is!

Fick precis reda på att Kicken/Åsa åkt ur Stjärnor på is - bergis var det för att jag inte var hemma och röstade på dem, typiskt! Vi började dagen med att ta en lång promenad. Vid lunchdags fick jag prova hamburgare fast de var gjorda på kyckling, restaurangen hette KFC. Jag har inga sommarskor så därför köpte jag nya idag. Vi tog en fika på Starbucks Coffee - lyxigt! När vi kom tillbaks till huset stretchade vi och gjorde armhävningar sen badade vi i poolen. Vi spelade vattenboll som är vanlig kull fast i vattnet. Efter det duschade vi utomhus vid poolen för det var dags att göra sig i ordning för fest på Soi Emma. Soi betyder gata på thailändska. Vi fick thailändsk buffé och fick även bada sent på kvällen i deras pool som hade ett vattenfall. Jag dök och slog nytt rekord under vattnet. Föräldrarna drack kaffe och vi fick cola och mörk choklad fast det inte var lördag! Kvällen avslutade jag med att skriva lite dagbok och blogga. Imorgon får ni höra mer. ps. Elin T fortsätt med dina kommentarer - de är jätteroliga!

4 kommentarer:

Nils W sa...

Jättekul att läsa din blogg.jag har det bra hemma, hoppas du har det bra där. Nu är det kväll och mamma ska läsa min bok om sune. inte pappa. hej då från nils.

Elin T. sa...

Morron Emma, Nu är klockan 06.50 och jag ska äta frukost och sedan gå till skolan. Snart ska vi ha stjärntåg (ucia antar jag) snart i skolan så vi tränar på det. Igår köpte mamma o jag fruktgodispinne till hamstern Lillen. Han gillade den så tummen upp där. Jag var på gympan igår också och där fick alla den nya gympaoverallen. Har du fått din eller ska vi hämta den åt dig ? Nu är det tänkt att vi ska träna mer också, en halvtimme till men jag vet inte om jag orkar 2 timmar i sträck.

Hälsningar Elin T

Bellan sa...

Vilket härligt liv ni verkar ha där nere! Träffade mammas o min kusin Anna idag på lunchen - vi pratade om kusin Lill-Karins bröllop i sommar och de såg fram emot att du och Lisa skulle komma och vara med på bröllopet - det blir kul(du får väl köpa en fin klänning nere i Thailand?). Hälsa alla/Kramar Moster

Andrea S sa...

Hej Enmma, hur mår Du? Jag mår bra. Jag kom precis från tennisen. Vi lekte hos Elvira igår och bakade kokosbollar. Hälsningar Andrea