måndag 17 november 2008

Sawasdee cap!

Idag har Lisa och jag haft vattenkrig med varsin vattenslang - det var hur kul som helst och jätteskönt för vi var så varma efter en hel dag på stranden. Vi fick tjuvsmaka på julpepparkakorna som vi hade tagit med oss från Sverige - det var mums! Snart någon dag ska vi göra ett pepparkakshus. Nere i det stora köpcentrat som finns här har de en jättestor, blå julgran med massor av lampor och kulor i. Vi ska köpa en julgran med "tingeltangel" i - det passar finfint här i Thailand.

Sawasdee cap! betyder Hej! på thailändska och det får jag säga hela tiden för alla människor är så snälla och vill hälsa! Jag träffade en jättesnäll tjej som hette Nellie på stranden, mamma och pappa känner hennes föräldrar. Hon åker hem imorgon men kommer tillbaka i december - då ska vi åka "bananen".

3 kommentarer:

Sigge sa...

Hej Emma! Kul att du har det bra. Idag är det kallt här. Vi har haft vikarie. Jag älskar att bada! Kram Sigrid

Linneabf sa...

hej emma! Jag hoppas att du har det bra. Jag saknar dig.När du har kommit hem är du bjuden på pyjamasparty hos mig. du och romisa och ellen. Hälsningar från linnea.

Calle J sa...

Hej Emma, idag har det varit kallt här och igår snöade det för första gången. På onsdag ska vi åka till Tekinska museet och titta på rymdutställning - då ska mamma följa med. Hoppas du har det bra, det låter så. på söndag har jag kalas Kram Calle